Rječnik osigurateljnih termina

Osnovni pojmovi u osiguranju
I

Identifikacija rizika

prva faza upravljanja rizikom; utvrđivanje prirode rizika: je li riječ o imovinskom, osobnom ili riziku od odgovornosti; ako je imovinski, utvrđuje se njegov izvor (npr. izljev vode), uzroci izvora te moguća visina štete.

Indeksacija

povezivanje iznosa ugovorene veličine (npr. iznosa osiguranja i premije) uz neki indeks cijena. Na taj način, realna vrijednost ostaje nepromijenjena, dok se nominalna vrijednost mijenja s promjenom ugovorenog indeksa kao pokazatelja stupnja obezvrijeđenosti novca.

Indosman police životnog osiguranja

pravo određivanja korisnika osiguranja odredbom «po naredbi». Ako polica osiguranja života glasi po naredbi, za pravovaljanost indosmana police potrebno je da sadrži ime korisnika, datum indosiranja i potpis indosanta.

Integralna franšiza

vidi pod 'Franšiza'

Interni zastupnici

djelatnici zaposlenici društva za osiguranje koji obavljaju poslove zastupanja u osiguranju; kanal vlastite prodajne mreže društava za osiguranje; klasični prodajni kanal

Investicijski fondovi

financijske organizacije ili institucionalni investitori koji prikupljaju sredstva od svojih ulagača te ih potom plasiraju u kratkoročne i dugoročne investicije.

Isključeni rizici

rizici koji su općenito isključeni iz osigurateljnog pokrića.

Isplata odštete

obveza osiguratelja za isplatu štete osobi koja to pravo ostvaruje temeljem ugovora o osiguranju.

Isplata osigurnine

jedna od obveza osiguratelja prema Zakonu o obveznim odnosima.

Ispodgodišnje plaćanje premije

plaćanje premije u više godišnjih rata. Kod ispodgodišnjeg plaćanja premije osiguravatelj može uvećati premiju za doplatak za ispodgodišnje plaćanje.

Istek osiguranja

prestanak važenja ugovora o osiguranju, odnosno datum nakon kojeg osiguratelj više nije u obvezi.

Izdavanje police

postupak kojim se potvrđuje da je zaključen ugovor o osiguranju. Nakon zaključenja ugovora o osiguranju osiguratelj najčešće ispostavlja osiguraniku pisanu ispravu koja se zove polica osiguranja.

Izvid štete

prva faza u postupku rješavanja štete; podrazumijeva odlazak procjenitelja na mjesto nastanka štete ili mjesto sanacije štete; obuhvaća dva postupka: utvrđivanje uzroka štete i utvrđivanje opsega štete.

Kontaktirajte nas

01/4600 400
INFO TELEFON

Pošaljite
e-mail

Naručite poziv

Informacije i suglasnost za kolačiće (en. Cookies) – www.generali.hr, web stranica Generali osiguranja d.d., koristi vlastite tehničke kolačiće i kolačiće trećih strana (tehničke i profiliranje) kako bi se poboljšalo Vaše iskustvo pregledavanja web stranice i pružila usluga u skladu s Vašim željama. Nastavkom pregleda web stranice www.generali.hr slažete se s korištenjem kolačića. Ako želite saznati više ili povući pristanak za sve ili neke od tih kolačića pročitajte našu Politiku prikupljanja kolačića.

Prihvaćam
Chat s agentom