Generali proglasio pobjednike SME EnterPRIZE 2023. natječaja u održivosti u Hrvatskoj
- Generali je, zajedno s partnerima projekta Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika, s ciljem podrške malim i srednjim poduzećima u njihovoj održivoj transformaciji i ove godine uspješno proveo natječaj SME EnterPRIZE
- Ove godine u natječaju je sudjelovalo više od 140 malih i srednjih poduzeća iz Hrvatske, što je porast od 40% u odnosu na prošlogodišnje izdanje
- Na završnoj manifestaciji održanoj u Zagrebu proglašeni su Heroj održivosti kao ukupni pobjednik natječaja te pobjednici u kategorijama Zajednica i Okoliš
- Generali je pobjednicima uručio nagrade ukupne vrijednosti od 18.770 eura/141.422 HRK kuna bruto
Zagreb – Generali osiguranje d.d. je, zajedno s partnerima projekta Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika, uspješno proveo novo izdanje natječaja SME EnterPRIZE, usmjerenog malim i srednjim poduzećima s ciljem podrške u njihovoj održivoj transformaciji.
Na natječaj su, i to u dvije kategorije: Zajednica i Okoliš, svoje projekte mogla prijaviti hrvatska mala i srednja poduzeća koja su klijenti Generali osiguranja, klijenti Privredne banke Zagreb ili članovi udruge Glas Poduzetnika. Stručni žiri, kojeg su činili istaknuti domaći stručnjaci iz akademske zajednice, medijski djelatnici i poduzetnici, odabrao je po dva finalista u svakoj kategoriji te su nagrađeni prvoplasirani i drugoplasirani projekti.
Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj, Mario Carini, Predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d. rekao je: „Generali je organizirao ovogodišnji natječaj SME EnterPRIZE u Hrvatskoj zajedno s partnerima projekta Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika. Zadovoljstvo mi je što je ovogodišnje izdanje natječaja izazvalo veliki interes među poduzetnicima. Primili smo više od 140 prijava, što predstavlja značajan porast od 40% u odnosu na prošlu godinu. To je sjajan pokazatelj da sve veći broj poduzeća prepoznaje važnost održivosti i želi biti dio inicijative SME EnterPRIZE. Poduzeća su predstavila inspirativne modele poslovanja što ukazuje na snažan interes i svijest o važnosti održivosti u poslovanju. Želimo predstaviti njihove inspirativne poslovne priče kako bismo potaknuli i druge poduzetnike da slijede njihov primjer.“
Pobjednici po kategorijama
U kategoriji Zajednica prvo mjesto pripalo je Socijalnoj zadruzi Humana Nova, eko društvenom poduzeću iz Čakovca. Humana Nova u sve svoje radne procese uključuje osobe s invaliditetom i druge društveno isključene skupine tražeći inovativna i održiva rješenja za njihovo zapošljavanje. Kroz gospodarenje tekstilnim otpadom, sakupljanje, ponovnu upotrebu i recikliranje tekstila, Humana Nova nudi ekološki održiva rješenja i smanjuje negativan ugljični otisak i utjecaj na okoliš.
Drugo mjesto u kategoriji Zajednica, kao i prošle godine, osvojila je križevačka tvrtka Hedona d.o.o. Osnovana prije 10 godina s ciljem zapošljavanja osoba s invaliditetom u proizvodnji ručno rađenih čokolada i pralina, tvrtka trenutno zapošljava 19 osoba s invaliditetom koji imaju mogućnost svojim radom i trudom sebi i svojoj obitelji osigurati dostojanstven život. Posebni napori ulažu se u kontinuirano uvođenje inovativnih modela kako bi se otvorila nova radna mjesta i osobama s invaliditetom osigurala još kvalitetnija integracija.
U kategoriji Okoliš prvo mjesto osvojila je tvrtka Magic Forest d.o.o. iz Grubišnog Polja. Nagrađeni su temeljem Projekta O2, razvoja osviještenosti o potrebi zaštite šuma putem društveno potaknute sadnje stabala na opožarenim, posječenim i degradiranim područjima, korištenjem inovativnih sistema pošumljavanja te edukacijskih programa. Iz zraka dronom i SeedBombs paketićima obnavljaju i sade nove šume višestruko brže. Dosad su uključili više od 365 pojedinaca, zasadili više od 45.500 stabala, pošumili 102.000 m2 i angažirali 10 kompanija.
Drugo mjesto u kategoriji Okoliš osvojila je tvrtka Sobočan d.o.o. iz Murskog Središća, koja se bavi proizvodnjom namještaja i opreme. Jedna je od rijetkih proizvodnih kompanija u Hrvatskoj koja gotovo 70% svojih potreba za energijom u proizvodnji zadovoljava iz sunčeve energije i aktivno provodi kampanju sadnje drveća s novo zasađenih 8.500 sadnica hrasta u okviru kampanje pošumljavanja.
Pobjednika svake kategorije Generali je nagradio iznosom od 4.000 eura bruto i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria. Drugoplasirane projekte u svakoj kategoriji Generali osiguranje nagradio je poslovnim paketom godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu do 2.000 eura bruto ili ekvivalentnom nagradom, kao i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria u iznosu 130 eura.
Heroj održivosti SME EnterPRIZE 2023 natjecanja u Hrvatskoj
Između pobjednika kategorija, međunarodni znanstveni odbor koji također okuplja stručnjake iz akademske zajednice, ustanova i gospodarstva – proglasio je Socijalnu zadrugu Humana Nova iz Čakovca Herojem održivosti natječaja SME EnterPRIZE 2023. u Hrvatskoj. Generali je ovu najbolje održivu nacionalnu poduzetničku praksu nagradio nagradnim oglašivačkim paketom na Bloomberg Adria platformama u iznosu 6.250 EUR bruto te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 28. studenoga 2023.
SME EnterPRIZE strateška je inicijativa Generali Grupe posvećena malom i srednjem poduzetništvu kao temelju europskog gospodarstva i jednom od glavnih pokretača održive tranzicije. Ugrađena u strateški plan „Lifetime Partner 24: Driving Growth“, inicijativa SME EnterPRIZE promiče zeleniju i uključiviju ekonomiju u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU. Mala i srednja poduzeća koja su prihvatila ESG pristup ostvaruju koristi u svim područjima, nadmašujući već pozitivne rezultate zabilježene prošle godine, kako potvrđuje ovogodišnje istraživanje u sklopu projekta Bijele knjige SME EnterPRIZE, koju je pripremila škola za menadžment SDA Bocconi School u suradnji s Generalijem.
Generalijeva i Bocconijeva Bijela knjiga, vodič za održivu tranziciju malih i srednjih poduzeća
U suradnji s Generali Grupom, istraživači SDA Bocconi Sustainability Laba pripremili su Bijelu knjigu, sveobuhvatan izvještaj koji pruža pregled znanstvene i praktične literature o održivosti i MSP-evima diljem Europe. Sadrži ključne spoznaje dobivene intervjuiranjem više tisuća malih i srednjih poduzeća te ima za cilj razumjeti njihov strateški pristup integraciji održivosti, kao i prepreke s kojima se susreću u poslovanju.
Upitani da identificiraju tri glavna čimbenika koji su pogodovali ili zahtijevali usvajanje formaliziranijeg pristupa održivosti, MSP-ovi uglavnom ističu visoke troškove energije, regulatorne zahtjeve te viziju i osjećaj društvene odgovornosti poduzetnika. Relativna važnost ovih pokretača može malo varirati od zemlje do zemlje, ali oni dosljedno igraju značajnu ulogu u oblikovanju strategija održivosti malih i srednjih poduzeća. Tako visoki troškovi energije, ukupne prosječne relevantnosti od 43%, s vrhuncima od 52% u Češkoj Republici i 49% u Hrvatskoj, ukazuju da ekonomske implikacije troškova energije igraju značajnu ulogu u motiviranju malih i srednjih poduzeća da usvoje strategije održivosti.
Prema istraživanju, u Hrvatskoj su mala i srednja poduzeća također imala značajne koristi od strukturiranih strategija održivosti. Ključni aspekti koji su imali pozitivan utjecaj na poslovanje uključivali su bolji utjecaj na okoliš (86%, +4 p.p. u odnosu na prosjek), zadovoljstvo zaposlenika (84%, +7 p.p. u odnosu na prosjek), bolje upravljanje rizicima (78%, +11 p.p. u odnosu na prosjek), zadovoljstvo kupaca (76%, +1 p.p. u odnosu na prosjek) i bolji uvjeti osiguranja (57%, +6 p.p. u odnosu na prosjek). Vizija i osjećaj odgovornosti za vlasništvo, pokretač je prosječne relevantnosti od 38%, s vrhuncima od 51% u Italiji, 46% u Hrvatskoj i 44% u Francuskoj, naglašavajući važnost vizije vlasnika i njihovu predanost društvenoj odgovornosti. Mala i srednja poduzeća čiji vlasnici posjeduju snažan osjećaj odgovornosti vjerojatnije će usvojiti formalizirane strategije održivosti.
Ove jeseni Generali i SDA Bocconi izdat će Bijelu knjigu na kojoj se temelji ovo istraživanje u cijelosti. Više informacija i uvida u inicijativu dostupno je na: https://www.sme-enterprize.com/.
O GENERALIJU
Generali osiguranje d.d. dio je Generali Grupe – jednog od najvećih svjetskih lidera davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom. Osnovan 1831. godine, Generali je prisutan u 50 zemalja svijeta, s ukupnim premijskim prihodom većim od 81,5 milijardi eura u 2022. godini. S više od 75 000 zaposlenika i 67 milijuna klijenata širom svijeta, Grupa ima liderski tržišni položaj u Europi i sve veću prisutnost u Aziji i Latinskoj Americi. U središtu strategije društva Generali njegova je predanost biti životni partner svojim klijentima, što postiže svojim inovativnim i personaliziranim rješenjima, vrhunskim korisničkim iskustvom i sposobnostima digitalizirane globalne distribucije. Grupa je u potpunosti ugradila održivost u sve strateške izbore, s ciljem stvaranja vrijednosti za sve dionike, istovremeno izgrađujući pravednije i otpornije društvo. MSCI, vodeće međunarodno društvo za ESG ocjene, povećalo je ocjenu za Generali s AA na AAA, što je najviša moguća ocjena. Procjena MSCI-ja pokazala je da Generali usvaja najbolje prakse u industriji za ublažavanje klimatskih rizika u osiguranju. Generali je također uvršten u Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) i Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe). Fokusirajući se na mala i srednja poduzeća kao temelj europskog gospodarstva i jedan od glavnih pokretača održive tranzicije, Generali je pokrenuo SME EnterPRIZE. Ova strateška inicijativa promiče zelenije i više uključivo gospodarstvo u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU, kao i kulturu održivosti među europskim malim i srednjim poduzećima. Generali je aktivan i u zajednicama kroz fondaciju The Human Safety Net, osnovanu prije pet godina, s idejom da zajednice u kojima „ljudi koji pomažu ljudima“ mogu dovesti do održivih promjena. U Hrvatskoj, THSN surađuje s Centrom za podršku roditeljstvu „Rastimo zajedno” radi podrške roditeljima i djeci izloženima zahtjevnijim životnim okolnostima, koje otežavaju razvoj njihove djece, obuhvaćajući dosad više od 14.000 roditelja i djece, uz daljnju provedbu novih programa podrške. Kao dom The Human Safety Neta-a, zgrada Procuratie Vecchie koja gleda na venecijanski Markov trg, osvojila je jednu od najvažnijih nagrada u svijetu dizajna - nagradu Red Dot Design za najbolji dizajn interijera u 2022.
ŠKOLA MENADŽMENTA SDA BOCCONI
Već pedeset godina škola je posvećena poticanju obrazovnih iskustava strašću za znanjem, kreativnošću i znanstvenom zajednicom te kulturnom i međunarodnom raznolikošću. Podržavaju kontinuirani rast, poboljšanje i transformaciju ljudi, tvrtki i institucija, a bit će uz vas u najtežim izazovima. Tijekom godina rasli su s klijentima i studentima. Naučili su mijenjati i transformirati ono što nude. Prešli su put od nacionalnih do globalnih lidera prema prestižnim, međunarodnim ljestvicama. Povećali su svoju predanost i programe koje nude kako bi osigurali da uvijek imaju odgovor na potrebe novih vještina. Transformirali su istraživanja u relevantno i primijenjeno znanje i prihvatili izazov digitalne transformacije. Dizajnirali su i stvorili kampus za budućnost, jedan od najinovativnijih na svijetu. SDA Bocconi je međunarodna škola sa sjedištem u Milanu i Rimu i pan-azijskim središtem u Mumbaiju, Indija. Njihove učionice odražavaju globalizaciju modernog društva i raznolikost mišljenja koja njeguju napredak i inovacije. Njihova snaga leži usposobnosti da se razvijaju, zahvaljujući inovativnoj energiji koja se nalazi na svim razinama zajednice. Žele imati vodeću ulogu na globalnom tržištu visokog obrazovanja uz mala, srednja i velika poduzeća i institucije. Ponosni su na svoj identitet i talijansku kreativnu genijalnost koju predstavljaju, ali uvijek će biti otvoreni prema svijetu.