Hedona: inkluzivnost kroz slastičarstvo
U pitoresknom gradu Križevcima u Hrvatskoj, društveno poduzeće poznato kao Hedona nastalo je iz jednostavne, ali moćne vizije početkom 2013. Zamišljena kao odgovor na nezaposlenost i siromaštvo s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom, Hedona je prerasla u simbol osnaživanja, kvalitete i društvene odgovornosti. Putovanje Hedone započelo je s jasnim ciljem - omogućiti smisleno zaposlenje osobama s invaliditetom, posebice onima koji su vješti u slastičarskoj umjetnosti. U svojim počecima poduzeće je poduzelo probne korake, počevši sa samo šest posvećenih zaposlenika. Put nije bio bez izazova, jer se Hedona morala razbiti brojne predrasude. Međutim, vođena odlučnošću, organizacija je stalno rasla.
Hedonini slastičarski proizvodi brzo su stekli reputaciju svoje iznimne kvalitete, često postajući omiljeni izbor onih koji traže idealan poklon. Ova reputacija, zajedno spredanošću cilju, omogućila je poduzeću da izraste. Danas se tim Hedone proširio na impresivnih 38 članova, od kojih svaki pridonosi uspjehu ovog jedinstvenog pothvata.
Srž Hedonine misije leži u razumijevanju da društveni problemi ne nestaju sami od sebe. Organizacija čvrsto vjeruje da je njihova dužnost djelovati i preuzeti odgovornost za rješavanje ovih problema. Nažalost, mnoge osobe s invaliditetom našle su se uhvaćene u začarani krug nezaposlenosti i siromaštva, unatoč žarkoj želji i sposobnosti za rad. Hedona je uskočila kako bi im pružila izvanrednu priliku za smisleno zaposlenje, a njihovi su zaposlenici odgovorili neusporedivom lojalnošću, predanošću i predanošću.
Predanost poduzeća inkluzivnosti očita je u svakom aspektu njegovog poslovanja. Bez obzira žive li s invaliditetom ili ne, svi zaposlenici imaju jednak tretman, a njihove individualne potrebe na radnom mjestu imaju najveći prioritet. To potiče njegujuće i obiteljsko ozračje u kojem svatko ima slobodu izraziti svoje misli, bilo da se radi o prijedlogu ili brizi. Ovo inkluzivno okruženje dovelo je do snažnog, kohezivnog tima u kojem praktički nema promjene osoblja.
Ono što Hedonu izdvaja jest sposobnost održavanja poslovanja kroz prodaju vlastitih slastičarskih proizvoda. Ovi prihodi osiguravaju sredstva za ponudu zaposlenja sve većem broju osoba s invaliditetom. Međutim, Hedonina jedinstvena poslovna filozofija nadilazi samo financijski profit. Njihov primarni fokus je na značajnom društvenom utjecaju i podršci osobama s invaliditetom na svaki zamisliv način.
Naime, Hedona sav svoj profit reinvestira u svoje zaposlenike i opremu. Ovaj pristup naglašava njihovu predanost dugoročnoj održivosti njihovog poslovnog modela. Uvjerenje je da je ta održivost sastavni dio postizanja pozitivnih promjena u hrvatskom društvu. Njihova priča pokazuje kako poduzeće koje daje prioritet društvenom doprinosu i inkluzivnosti može napredovati dok stvara istinsku razliku. Iako djeluje kao društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) na otvorenom tržištu, njihova bit ostaje ukorijenjena u dubokoj predanosti osnaživanju i uključivanju onih koji se često suočavaju s isključenošću. Oni dokazuju da uspješno poslovanje može biti više od samog izvora financijskog prosperiteta; može biti sredstvo za stvaranje boljeg, inkluzivnijeg društva.
Putovanje Hedone svjedočanstvo je transformacijske moći društvene odgovornosti i dubokog utjecaja koji malo poduzeće može ostvariti kada se usudi sanjati velike snove. Hedona u gradu Križevcima nije samo slastičarska tvrtka; to je dokaz da je slatka budućnost moguća kada se pojedinci i organizacije ujedine kako bi srušili prepreke i utabali puteve prema uključivosti, jednakosti i osnaživanju.
Kako se priča o Hedoni nastavlja razvijati, ona služi kao podsjetnik da svaka tvrtka može težiti ostvarivanju pozitivnog društvenog utjecaja. U doba u kojem korporativna odgovornost više nije opcija nego nužnost, inicijativa SME Enterprize Generali osiguranja u kojem je Hedona osvojila 2. mjesto u kategoriji „Zajednica“ za 2023. godinu pokazuje da je ova čokolaterija s pravom jedan od lidera socijalnog poduzetništva.