Generali proglasio pobjednike SME EnterPRIZE natječaja u održivosti u Hrvatskoj
- SME EnterPRIZE pokrenut je povodom 190. godišnjice Generalija s ciljem promicanja novih modela poslovanja i poticanja javne rasprave o održivosti
- Sudjelovalo je više od 100 malih i srednjih poduzeća iz Hrvatske, od kojih je troje odabrano za pobjednike u održivom poslovanju u kategorijama: Dobrobit zaposlenika, Okoliš i Zajednica
- Pobjednicima natječaja uručene su nagrade u ukupnom iznosu od 135.000 kuna bruto
SME EnterPRIZE strateška je inicijativa Generali Grupe posvećena malom i srednjem poduzetništvu kao temelju europskog gospodarstva i jednom od glavnih pokretača održive tranzicije. Ugrađena u strateški plan „Lifetime Partner 24: Poticanje rasta“, inicijativa SME EnterPRIZE promiče zeleniju i uključiviju ekonomiju u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU. Održivost predstavlja mogućnost za rast malih i srednjih poduzeća, zaključak je i Bijele knjige SME EnterPRIZE, koju je pripremila škola za menadžment SDA Bocconi School u suradnji s Generalijem, pokazujući pozitivan odnos između održivosti i financijskih performansi malih i srednjih poduzeća jer održiva ponašanja mogu osigurati ključne resurse i prilike.
Mali i srednji poduzetnici iz Hrvatske imali su priliku prijaviti svoje projekte održivosti u tri kategorije: dobrobit zaposlenika, okoliš i zajednica. Stručni žiri, kojeg su činili istaknuti stručnjaci iz akademske zajednice, medijski djelatnici i poduzetnici, odabrao je ukupno tri pobjednika prema kategorijama. U svakoj kategoriji odabrana su dva finalista natječaja pri čemu nagradu dobivaju i prvoplasirani i drugoplasirani projekt. Uz priznanje poticanja održivosti u poslovanju, Generali je pobjednika svake kategorije nagradio iznosom od 30.000 kuna bruto, dok su drugoplasirani projekti svake kategorije osvojili poslovni paket godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode do 15.000 kuna bruto.
Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave projekta koji je prvi put proveden u Hrvatskoj, Mario Carini, Predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d. rekao je: „Generali je 2021. godine obilježilo je 190. obljetnicu poslovanja i tim smo povodom pokrenuli SME EnterPRIZE, nagradni natječaj kojem je cilj male i srednje poduzetnike dodatno potaknuti da strateški promišljaju kada je riječ o održivosti i da pitanje održivosti drže u fokusu poslovanja. Izuzetno smo ponosni na veliki broj kvalitetnih prijava koje su nam stigle jer je to znak da je tema održivosti našim poduzetnicima važna i da o njoj sustavno promišljaju, ali i da njihovi napori rezultiraju fantastičnim iskoracima u poslovanju. Uz to, sretni smo što imamo priliku sjajne primjere iz prakse honorirati nagradama te tako našim partnerima poduzetnicima osigurati dodatnu podršku.“
U kategoriji Dobrobit zaposlenika prvo mjesto pripalo je kompaniji „Građevno Zec d.o.o.“ iz Splita. Zbog redovitog ulaganja u unaprjeđenje radničkih prava, liječničke preglede i zdravstvenu sigurnost djelatnika te vježbi i edukacija zaštite na radu i zaštite okoliša, tvrtki „Građevno Zec uručena je nagrada u iznosu od 30.000 kuna bruto. Drugo mjesto osvojila je tvrtka „CRNKOVIĆ USLUGE d.o.o.“ iz Zagreba i time zaslužila poslovni paket godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu od 15.000 kuna bruto. Tvrtka se ističe ulaganjima u tehničku opremu na radnom mjestu za što ugodniji rad zaposlenika, koji svi imaju plaćeno dopunsko zdravstveno osiguranje s pokrićem A i B liste lijekova. Također, svi zaposlenici imaju dodatno zdravstveno osiguranje, kao i osiguranje u slučaju ozljede ili smrti.
U kategoriji Okoliš prvo mjesto osvojila je „Callidus Grupa d.o.o.“ iz Zagreba. Pobjedu im je osigurao projekt istraživanja i razvoja revolucionarne inovacije u polju digitalne transformacije elektroenergetske mreže, nastao u suradnji s Fakultetom elektrotehnike iz Osijeka (FERIT). Drugo mjesto pripalo je poduzeću „Energy Plus d.o.o.“ iz Ludbrega, zahvaljujući projektu digitalizacije javne rasvjete bez upotrebe loT uređaja u dovođenju informacija o mjestu i stanju svake pojedinačne svjetiljke.
U kategoriji Zajednica prvo mjesto pripalo je tvrtki „Studio Sonda d.o.o.“ iz Vižinade. Projekt „Sonda kreativni centar“ izgrađen 2021. godine u Vižinadi ima za cilj potaknuti turistički i gospodarski razvoj kroz društveno korisne i edukativne sadržaje usmjerene prema lokalnoj zajednici u području fotografije, dizajna i komunikacija. Ideja je stvaranje relevantnih proizvoda, projekata i programa usmjerenih ka jačanju suradnje i stvaranju boljeg društva. Drugo mjesto u kategoriji osvojila je tvrtka „Hedona d.o.o." iz Križevaca. Tvrtka je osnovana prije devet godina s ciljem zapošljavanja osoba s invaliditetom u proizvodnji ručno rađenih čokolada i pralina. Trenutno zapošljava 17 osoba s invaliditetom koji sada, svojim radom i trudom, mogu sebi i svojoj obitelji osigurati dostojanstven život. Posebni napori ulažu se u kontinuirano uvođenje inovativnih rješenja kako bi se otvorila nova radna mjesta i time osigurala još kvalitetnija integracija osoba s invaliditetom.
Između pobjednika kategorija, međunarodni znanstveni odbor - koji također okuplja stručnjake iz akademske zajednice, ustanova i gospodarstva – proglasio je tvrtku „Callidus Grupa d.o.o.“ iz Zagreba najbolje održivom poduzetničkom praksom iz Hrvatske, koja će imati priliku predstaviti se na događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 26. listopada 2022. u nazočnosti europskih institucija.
SME EnterPRIZE, Generali promiče kulturu održivosti
Provođenjem inicijative SME EnterPRIZE, Generali želi:
- podržati mala i srednja poduzeća u njihovoj održivoj transformaciji sukladno europskim ambicijama za razvoj uključivijeg i zelenijeg gospodarstva
- potaknuti javnu raspravu o važnosti održivosti za mala i srednja poduzeća uz naglasak na istraživanje te teme
- predstaviti značajne primjere odgovornog poslovanja i nadahnuti male i srednje poduzetnike na razvoj održivog ponašanja u tri područja: okoliš, dobrobit i zajednica.
Grupa želi staviti naglasak na najbolje prakse iz tri vodeće kategorije:
- dobrobit zaposlenika: MSP-ovi koji su poboljšali dobrobit svojih zaposlenika i njihovih obitelji
- okoliš: MSP-ovi koji su pridonijeli postizanju važnih ciljeva kao što su borba protiv klimatskih promjena i prakse kružnog gospodarstva
- zajednica: MSP-ovi koji su proveli inicijative s pozitivnim utjecajem na zajednice i teritorije u kojima se primjenjuju.
Generalijeva i Bocconijeva Bijela knjiga, vodič za održivu tranziciju malih i srednjih poduzeća
Istraživanje je bilo usredotočeno na glavna područja djelovanja, koristi i čimbenike koji promiču usvajanje inicijativa za održivost, kao i prepreke koje ometaju uvođenje održivog ponašanja u malim i srednjim poduzećima.
Bijela knjiga posebice naglašava da:
- mala i srednja poduzeća čine skoro sva poslovanja koja djeluju u Europskoj uniji i Švicarskoj i generiraju više od polovice ukupne dodane vrijednosti
- strukturirani projekti održivosti omogućuju malim i srednjim poduzećima da pristupe certificiranim lancima opskrbe i globalnim tržištima, kao i namjenskim izvorima financiranja i drugim resursima
- individualne vrijednosti i društveno-kulturno okruženje jedni su od značajnijih pozitivnih čimbenika koji potiču usvajanje inicijativa za održivost; s druge strane stoje negativni čimbenici kao što je nedostatak unutarnjih i gospodarskih resursa
- postojeće inicijative i alati za podršku održivoj tranziciji malih i srednjih poduzeća: obrazovanje i izgradnja kapaciteta, održivo financiranje, regulatorni okvir, instrumenti potražnje, izvješćivanje i otkrivanje poslovnih podataka
- od ključne je važnosti stvoriti „ekosustav“ unutar kojeg donositelji pravila, velika trgovačka društva, financijski sustav i akademska i istraživačka zajednica mogu ulaziti u javno-privatna partnerstva.
Dodatne informacije možete pronaći na https://www.sme-enterprize.com/.
GENERALI GRUPA
Generali osiguranje d.d. dio je Generali Grupe – jednog od svjetskih lidera davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom. Osnovan 1831. godine, Generali je prisutan u 50 zemalja svijeta, s ukupnim premijskim prihodom od 75,8 milijardi eura u 2021. godini. S više od 75 000 zaposlenika i 67 milijuna klijenata širom svijeta, Grupa ima liderski tržišni položaj u Europi i sve veću prisutnost u Aziji i Latinskoj Americi. Predanost održivosti jedan je od pokretača strategije Generali Grupe, koja je nadahnuta ambicijom da svojim klijentima bude Lifetime partner kroz ponudu inovativnih i personaliziranih rješenja, vrhunsko korisničko iskustvo i svoje digitalizirane globalne distribucijske sposobnosti. Grupa je u potpunosti ugradila održivost u sve strateške odluke, s ciljem stvaranja vrijednosti za sve dionike gradeći pravednije i otpornije društvo.