Novosti

Vrijeme čitanja: 3 min

Novosti

Generali Grupa u srednjoj i istočnoj Europi: snažan rast premijskog prihoda

Bruto zaračunate premije značajno porasle u prvoj polovici 2015., kako u u životnim, tako i u neživotnim osiguranjima.
Kombinirani omjer na izuzetno niskoj razini od 85,4%.
Daljnji rast operativnog rezultata.

Prag - Unatoč izuzetno izazovnom okruženju, poslovanje Generali Grupe u deset zemalja regije središnje i istočne Europe nastavljeno je s vrlo uspješnim razvojem u prvoj polovici 2015. Grupa je u središnjoj i istočnoj Europi zaključila prvih šest mjeseci s izvrsnim operativnim rezutatom od 253 milijuna eura (+1,7%), uz snažan premijski prihod.

Povećanje bruto zaračunatih premija za 5,7% na 1.828 milijuna eura pokazuje uzlazni trend u oba segmenta: životnim i neživotnim osiguranjima.

U segmentu životog osiguranja premijski prihodi značajno su porasli za 9,6% na 813 milijuna eura, s jakim razvojem na većini glavnih tržišta zahvaljujući sjajnim rezultatima dodatnih osiguranja uz životno osigurnaje (+14,5%) i unit-linked polica životnog osiguranja (+26,1%). Nadalje, jednokratne premije doživjele su značajan rast (+73,3%), osobito u Češkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj.

Također, u neživotnim osiguranjima tvrtke Grupe u središnjoj i istočnoj Europi ponovno su poboljšale ostvarenja. Bruto zaračunate premije porasle su za 2,8% na 1.015 milijuna eura, zahvaljujući podjednako osiguranju motornih vozila (+4,9%) - posebice osiguranju od automobilske odgovornosti koje je zabiježilo rast od 7,5% - kao i ostalim vrstama osiguranja (+0,9%). Značajno su porasli i osiguranje u slučaju nezgode i zdravstveno osiguranje (+11,5%).

Zemlje središnje i istočne Europe potvrdile su se još jednom kao najbolja regija unutar Grupe u smislu tehničke profitabilnosti uz iznimno niski kombinirani omjer od 85,4%.

Regionalni direktor Generalija za središnju i istočnu Europu, Luciano Cirina, izjavio je: "Vrlo smo zadovoljni razvojem naše Grupe u prvoj polovici 2015. Držimo vodeću poziciju na tržištima Češke i Mađarske, u Srbiji smo drugi, a u Slovačkoj treći. Sve više jačamo naše pozicije u Hrvatskoj, Sloveniji, Rumunjskoj i Bugarskoj. Rastemo i u Poljskoj, unatoč nepovoljnim uvjetima na tržištu. Predani smo ostvarivati profitabilan rast primjenom strategije Generali Grupe, usmjerene na tržišno liderstvo u maloprodaji pružajući odlično iskustvo našim korisnicima i tehnološku izvrsnost. U tim okvirima, preoblikovati ćemo našu ponudu vrijednosti klijentima, unaprijeđivati naše tehničke sposobnosti i jačati našu distribuciju."

Više od 90% poslovanja Grupe u regiji središnje i istočne Europe ostvareno je na ovih pet tržišta - Češkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Srbiji zajedno s Crnom Gorom - dok Rumunjska, Slovenija, Bugarska i Hrvatska čine manje od 10% ukupne bruto zaračunate premije. 
Češka je najvažnije tržište Grupe u regiji središnje i istočne Europe sa stabilnom bruto zaračunatom premijom od 923 milijuna eura (-0,6%). Grupa je u zemlji tržišni lider s udjelom na tržištu od preko 30%.

U Poljskoj je bruto zaračunata premija porasla za 23,7% na 338 milijuna eura uglavnom zahvaljujući snažnom ostvarenju Proama-e na tržištu osiguranja motornih vozila. Udio Poljske u portfelju Grupe u središnjoj i istočnoj Europi porastao je na 18%.

U Mađarskoj je Grupa nastavila svoj uspješan rast zabilježivši 209 milijuna eura (+1,6%) bruto zaračunate premije. Više od 11% poslovanja Grupe u središnjoj i istočnoj Europi dolazi iz ove zemlje.

Poslovanje Generalija u Slovačkoj iskazalo je snažan rast od 9,1% dosegavši 100 milijuna eura, dok su Srbija i Crna Gora unaprijedile svoje poslovanje za 26,3% na 83 milijuna eura.

Više od 12.800 zaposlenika vodi brigu o oko 15 milijuna klijenata osiguranih u tvrtkama Generali Grupe u regiji središnje i istočne Europe.