Priopćenje za medije

Vrijeme čitanja: 2 min

Novosti, Priopćenja za medije

Generali proglasio pobjednike SME EnterPRIZE 2024. natječaja u održivosti u Hrvatskoj

  • Generali osiguranje je, u suradnji s partnerima inicijative Privrednom bankom Zagreb, Udrugom Glas Poduzetnika, Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, Talijansko-hrvatskom gospodarskom komorom i mrežom Women in Adria i ove godine uspješno proveo natječaj SME EnterPRIZE, s ciljem podrške malim i srednjim poduzećima u njihovoj održivoj transformaciji
  • Ove godine, natječaj je privukao 179 malih i srednjih poduzeća iz Hrvatske, što predstavlja rast od gotovo 30% u odnosu na prošlogodišnje izdanje
  • Na završnoj manifestaciji održanoj jučer u Zagrebu proglašeni su pobjednici natječaja, uključujući Heroja održivosti, te dobitnici u kategorijama Zajednica i Okoliš, kojima je Generali uručio nagrade u ukupnom iznosu od 18.770 eura bruto

Zagreb, 27. studenog – Generali osiguranje d.d. je, u suradnji s partnerima inicijative Privrednom bankom Zagreb, Udrugom Glas poduzetnika, Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, Talijansko hrvatskom gospodarskom komorom i mrežom Women in Adria, proglašenjem pobjednika uspješno zaključio još jedno izdanje natječaja SME EnterPRIZE. 

Natječaj je usmjeren na mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj koja predvode transformaciju prema održivim poslovnim praksama. Sudjelovati su mogli MSP-ovi koji su klijenti Generali osiguranja ili članovi partnerskih organizacija, a prijave su bile otvorene unutar dvije kategorije – Okoliš i Zajednica. Stručni žiri, sastavljen od akademskih stručnjaka, medijskih profesionalaca i poduzetnika, odabrao je po dva finalista u svakoj kategoriji, te su nagrađeni najbolji projekti koji pridonose održivim poslovnim praksama. 

Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj, Predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d., Mario Carini istaknuo je: „Generali osiguranje organizirao je SME EnterPRIZE natječaj u Hrvatskoj u suradnji s partnerima inicijative, kojima se ujedno i želim zahvaliti na podršci: Privrednoj banci Zagreb, Udruzi Glas Poduzetnika, Hrvatskom poslovnom savjetu za održivi razvoj, Talijansko hrvatskoj gospodarskoj komori i mreži Women in Adria. Iznimno mi je zadovoljstvo što je ovogodišnje izdanje SME EnterPRIZE-a izazvalo veliki interes među poduzećima jer smo primili 179 prijava, što je skoro 30% više prijava nego prošle godine. To samo govori da sve više poduzeća prepoznaje važnost održivih poslovanja. Odali smo priznanja onim MPS-ovim koji su se osobito istaknuli svojim radom, kreativnošću i vizijom. Njihovi uspjesi trebaju biti inspiracija za nas sve, jer nas oni podsjećaju da je sve moguće uz predani trud i upornost.“ 

Pobjednici po kategorijama

U kategoriji Zajednica, prvo mjesto osvojilo je poduzeće Hrvatski kišobran d.o.o., koje se ističe dugogodišnjom tradicijom i posvećenošću održivim praksama. Kontinuirano ulažu u razvoj svojih zaposlenika i jačanje tima, a posebno su ponosni na interaktivnu radionicu koja omogućava zapošljavanje i edukaciju osoba s invaliditetom uz stručnu podršku. Kroz niz volonterskih inicijativa, poput programa „Advantage Austria“ i projekta „Moja mala tvornica“, aktivno podržavaju obrazovanje i poduzetništvo. 

Drugo mjesto u kategoriji Zajednica pripalo je Zelenoj energetskoj zadruzi (ZEZ), organizaciji koja već više od desetljeća aktivno djeluje u području građanske energetike. Zadruga omogućuje građanima postavljanje vlastitih sunčanih elektrana, kao i ulaganje u projekte solarnih elektrana na javnim zgradama i površinama, čime postaju suvlasnici tih inicijativa. Kroz edukativne i zagovaračke aktivnosti, ZEZ potiče lokalnu proizvodnju čiste energije, promovirajući održive energetske prakse i doprinosi energetskoj neovisnosti zajednice. 

U kategoriji Okoliš prvo mjesto pripalo je poduzeću Metal-marketing d.o.o. čija je primarna djelatnost proizvodnja strojeva za reciklažu, kao što je na primjer reciklaža starih kablova i elektronike gdje se izdvajaju bakar i aluminij za ponovnu uporabu te plastika koja se također koristi za nove proizvode. Također koriste i strojeve kod reciklaže umjetne trave gdje se nakon prerade materijali ponovno koriste za nove proizvode poput plastike i gume te se izdvaja u pijesak. 

Drugo mjesto u kategoriji Okoliš osvojilo je poduzeće Zeleni krovovi d.o.o. koji doprinosu očuvanju okoliša kroz primjenu zelenih krovova. Spomenuti krovovi smanjuju potrebu za grijanjem i hlađenjem zgrada, produžuju vijek trajanja krovišta i smanjuju izljeve vode nakon oluja. Ovi krovovi također smanjuju isijavanje topline u urbanim područjima, filtriraju zagađenja iz zraka i kiše te poboljšavaju kvalitetu življenja. Na taj način, poduzeće doprinosi ekološkoj održivosti i zdravijem urbanom okruženju. 

Pobjednika svake kategorije Generali je nagradio iznosom od 4.000 eura bruto i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria. Drugoplasirane projekte u svakoj kategoriji, Generali osiguranje nagradio je poslovnim paketom godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu od 2.000 eura bruto ili ekvivalentnom nagradom, kao i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria u iznosu od 130 eura bruto. 

Heroj održivosti SME EnterPRIZE 2024. natječaja u Hrvatskoj 

Između pobjednika kategorija, Hrvatski kišobran d.o.o. ponio je titulu Heroj održivosti natječaja SME EnterPRIZE-a 2024. u Hrvatskoj. Ovu najbolju održivu nacionalnu poduzetničku praksu Generali je nagradio nagradnim oglašivačkim paketom na Bloomberg Adria platformama u iznosu od 6.250 eura bruto te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 26. ožujka 2025. 

SME EnterPRIZE strateška je inicijativa Generali Grupe posvećena MSP-ovima kao temelju europskog gospodarstva i jednom od glavnih pokretača tranzicije te poticanju javnog komuniciranja o temama održivog poslovanja. Ugrađena u strateški plan „Lifetime Partner 24: Driving Growth“, inicijativa SME EnterPRIZE promiče zeleniju i uključiviju ekonomiju u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU.

Generali osiguranje d.d., dio Generali Grupacije i jednog od najvećih svjetskih davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom, i Abeceda komunikacije, jedna od vodećih PR agencija u Hrvatskoj, za komunikacijsku kampanju u Hrvatskoj koja je pratila prošlogodišnje izdanje natječaja SME EnterPRIZE 2023. osvojili su zlato u kategoriji Corporate responsibility - IPRA Golden World Awards for Excellence (IPRA GWA). Riječ je o jednoj od najprestižnijih svjetskih nagrada u odnosima s javnošću što znači da su vrijednosti komunikacijske kampanje i natječaja prepoznali komunikacijski stručnjaci diljem svijeta. 


#    #    #

O GENERALIJU
Generali osiguranje d.d. dio je Generali Grupe – jednog od najvećih svjetskih lidera davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom. Osnovan 1831. godine, Generali je prisutan u 50 zemalja svijeta, s ukupnim premijskim prihodom većim od 82,5 milijardi eura u 2023. godini. S više od 82 000 zaposlenika i 70 milijuna klijenata širom svijeta, Grupa ima liderski tržišni položaj u Europi i sve veću prisutnost u Aziji i Latinskoj Americi.  U središtu strategije društva Generali njegova je predanost biti životni partner svojim klijentima, što postiže svojim inovativnim i personaliziranim rješenjima, vrhunskim korisničkim iskustvom i sposobnostima digitalizirane globalne distribucije. Grupa je u potpunosti ugradila održivost u sve strateške izbore, s ciljem stvaranja vrijednosti za sve dionike, istovremeno izgrađujući pravednije i otpornije društvo. MSCI, vodeće međunarodno društvo za ESG ocjene, povećalo je ocjenu za Generali s AA na AAA, što je najviša moguća ocjena. Procjena MSCI-ja pokazala je da Generali usvaja najbolje prakse u industriji za ublažavanje klimatskih rizika u osiguranju. Generali je također uvršten u Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) i Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe). Fokusirajući se na mala i srednja poduzeća kao temelj europskog gospodarstva i jedan od glavnih pokretača održive tranzicije, Generali je pokrenuo SME EnterPRIZE. Ova strateška inicijativa promiče zelenije i više uključivo gospodarstvo u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU, kao i kulturu održivosti među europskim malim i srednjim poduzećima. Generali je aktivan i u zajednicama kroz fondaciju The Human Safety Net, osnovanu prije pet godina, s idejom da zajednice u kojima „ljudi koji pomažu ljudima“ mogu dovesti do održivih promjena. U Hrvatskoj, The Human Safety Net surađuje s Centrom za podršku roditeljstvu „Rastimo zajedno” od 2019. radi podrške roditeljima i djeci izloženima zahtjevnijim životnim okolnostima, koje otežavaju razvoj njihove djece, obuhvaćajući dosad više od 17.000 roditelja i djece, uz daljnju provedbu novih programa podrške.